Links Inloggen
Naar begin van de pagina
Home

Zoeken in de bijbel

Oude Testament
Genesis
Exodus
Leviticus
Numeri
Deuteronomium
Jozua
Rechters
Ruth
1 Samuël
2 Samuël
1 Keunenks
2 Keunenks
1 Kronieken
2 Kronieken
Gebed van Manasse
Ezra
Nehemia
Tobit
Judit
Ester
1 Makkabeeërs
2 Makkabeeërs
Job
Psaalms
Spreuken
Predeker
t Hoog Laid van Laifde
Wieshaid
Wieshaid van Jezus Sirach
Jesaja
Jeremia
Kloaglaiden
Baruch
Braif van Jeremia
Ezechiël
Daniël
Aanvullens bie Daniël
Hosea
Joël
Amos
Obadja
Jona
Micha
Nahum
Habakuk
Sefanja
Haggai
Zacharia
Maleachi

Nieuwe Testament
t Evengelie volgens Matteüs
t Evengelie volgens Marcus
t Evengelie volgens Lucas
t Evengelie volgens Johannes
Handelingen van apostels
Braif aan Romaainen
Eerste braif aan Korintiërs
Twijde braif aan Korintiërs
Braif aan Galoaten
Braif aan Efezers
Braif aan Filippiërs
Braif aan Kolossers
Eerste braif aan Tessalonikers
Twijde braif aan Tessalonikers
Eerste braif aan Timoteüs
Twijde braif aan Timoteüs
Braif aan Titus
Braif aan Filemon
Braif aan Hebreeërs
Braif van Jakobus
Eerste braif van Petrus
Twijde braif van Petrus
Eerste braif van Johannes
Twijde braif van Johannes
Daarde braif van Johannes
Braif van Judas
Openboaren van Johannes

 
2 Makkabeeërs 01    02    03    04    05    06    07    08    09    10    11    12    13    14    15   

2 Makkabeeërs 02


01Zo as hierboven staait, nammen ballengs vuur mit. In de bouken staait dat t profeet Jeremia was dij heur dat opdruig. 02Der staait ook in dat hai heur wet van Mozes mitgaf en der bie heur op aanston, ze zollen de Heer zien geboden nait vergeten en zok nait van wies brengen loaten deur de mooi versierde golden en zulvern beelden dij ze te zain kriegen zollen. 03Mit dizze en aander woarschaauwens raip hai heur op wet nait oet t oog te verlaizen. 04In t aigenste geschrift is te lezen hou of profeet noa n goddelke ingeven, odders gaf tènt en aark achter hom aan te droagen en hou of hai baarg op ging doar Mozes God zien laand liggen zain haar. 05Doar aankommen wer hai n grot gewoar. Hai luit tènt, aark en t altoar veur reukovvers der in brengen. Dou muik e ingang dicht. 06Gounent van dij mit hom goan wazzen, gingen loater weerom om t pad mit taikens aan te geven, mor ze konden grot nait weervinden. 07Dou Jeremia dit te heuren kreeg, nam e heur dat kwoalek: "Dit stee zel onbekend blieven tot God zien volk weer bie nkander brengt en zok ter over ontfaarmt. 08Den zel de Heer dit aalmoal weer veur t licht brengen. Den zel zien glorie verschienen in wolk dij ook zichtboar was in tied van Mozes, en ook loater, dou Salomo beedde dat de Heer tempel op geweldege menaaier in bezit nemen zol." 09Zo as bekend, brochde wieze keunenk Salomo n ovver dou tempel kloar en inwijd was. 10 En zo as ter tou hemel oet vuur deelkwam dat ovvers opbraandde dou Mozes tou de Heer beedde, zo kwam der dou Salomo aan t beden was, ook vuur tou hemel oet dat brandovvers opbraandde. 11 Mozes haar zegd: "Omdat ter nait van t zunde-ovver eten is, doarom is t opbraand worden." 12 t Feest van Salomo duurde aacht doag, krekt as bie ons. 13 Dit aalmoal is ook optaikend in kronieken en bouken over Nehemia. Doar staait ook in te lezen hou of Nehemia boukerij aanlegd het, doar in hai bouken over keunenks bie nkander zöchte en geschriften van profeten en van David, en ook braiven van keunenks over geschenken aan tempel. 14 Judas het dij bouken, dij deur oorlog doar wie in betrokken wazzen, verspraaid wazzen, weer bie nkander brocht. Wie hebben ze nou weer in ons bezit. 15 As ie ze roadplegen willen, kin ie ze ophoalen loaten. 16 Wie schrieven joe, omdat wie mit n gaauweghaid zuvern van tempel vieren willen. t Zol n goud ding wezen as ie dizze feestdoagen ook vieren zollen. 17 God het zien haile volk bevrijd en t zien laand, t keunenkschop en t priesterschop weeromgeven, aal wat neudeg is om zien haaileg volk te wezen, 18 zo as e dat in zien wet verzegd haar. Wie vertraauwen der op dat God zok mit n gaauwens ook over ons ontfaarmt en ons oet aal windstreken vandoan weer op t haaileg stee bie nkander brengt. Hai het ons ja oet dikste ellèn verlöst en t haaileg stee weer zuver moakt. 19 Jason van Cyrene het in vief bouken geschiedenis oetstokt van Judas Makkabeüs en zien bruiers. Doar vertelt e in hou haailege tempel zuverd en t altoar vannijs inwijd wer. 20 Hai beschrift oorlogen tegen Antiochus Epifanes en dij zien zeun Eupator, 21 hou zok hemelse verschienens veurdeden aan lu dij mit zoveul inzet en dapperhaid veur t jeudendom vochten hebben, dat dij, ondanks dat ze zo'n luk beetje wazzen, vremde legers votjoagen konden en n bult roofgoud bie nkander zammelden. 22 Hou of ze over haile wereld vernuimde tempel weer in handen kregen, stad bevrijdden en veurschriften dij zo goud as ofschaft wazzen, vannijs invoerden. Dit was aalmoal meugelk omdat de Heer heur in zien grode goudens gunsteg zind was. 23 Wie zellen hier perbaaiern dij vief bouken in ain dail weer te geven. 24 Wie denken dat deur dij haile stroom van getallen en aal dij gegevens, Jason zien bouken zowat ontougankelk binnen veur dij zok in dij geschiedenis verdaipen wil. 25 Doarom heb wie ons der op toulegd n onderholdend verhoal te schrieven en tougelieks t materioal overzichtelk te moaken veur heur dij zok in dij geschiedenis verdaipen willen. Zo kinnen aal leesders heur veurdail der mit doun. 26 t Schrieven van dizze soamenvatten was nait zo makkelk, mor flink schrippen en knooien. t Het ons hail wat swaitdruppen en sloapeloze nachten kost. 27 t Haar wel wat van ain dij n feestmoal aan t kloarmoaken is en n bult muite doun mout om t aal zien gasten noar t zin te moaken. Omdat ter n haile bult dankboar veur wezen zellen, haar we aal muite dij we der veur doun mozzen, der geern veur over. 28 t Onderzuiken van onderdailen heb we aan schriever overloaten. Wie hebben veur soamenvatten benoam grode lien van t verhoal in t oog holden. 29 Zo as n aarchitekt bie baauw van n nij hoes veuraal denken mout om haile konstruksie, zel man dij t aanbrengen van beschilderns op zok nemt, benoam oog hebben veur de biezunderheden van dij versieren. Dat is, ducht mie, ook mit ons t gevaal. 30 Echte schriever mout daip op zien onderwaarp ingoan, t van aal kanten bekieken en op onderdailen onderzuiken. 31 Mor ain dij t verhoal bewaarkt, het recht t reloas in te kòrten en ofwiekens van hoofdzoak te mieden. 32 Loat we doarom nou mor gaauw n èn moaken aan dit eerste woord en votdoalek mit ons verhoal begunnen. t Zol ja al te maal wezen n oetvoereg eerste woord te holden bie n verhoal dat men nou juust bekòrten wil.